5 znakova da vaše telo žudi za vitaminima i mineralima

od admin

Telo ima razne načine da „pokaže“ koliko su zapravo neki vitamini i minerali nužno potrebniji u odnosu na ostale.
Takve situacije rezultiraju nepravilnom ishranom, stresom, manjkom fizičke aktivnosti i uopšte načinom života. Međutim iako svi umemo da prepoznamo šta nam nedostaje kroz to kako se osećamo, često se dešava da propustimo znakove koje nam telo daje, kada je u pitanju unos vitamina.

1883_big (1)

  – „Uz ishranu kakva je danas, zaista nije teško ostati u deficitu sa vitaminima jer je većina hrane prerađena tako da se nutritivne vrednosti u procesu prerade izgube. Takva hrana otežava varenje i metabolizam se vremenom ulenji tako da teško apsorbuje čak i one vitamine iz hrane koja nije prerađena. Vi ne možete postati bolesni, ali možete završiti sa oštećenim funkcionisanjem nekih od organa jer su vitamini kofaktori za sve biohemijske reakcije u telu. Takvo polovično funkiconisanje može se manifestovati na misteriozne načine“

– kaže Dr. Suzan Blum, osnivač Blum centra za zdravlje u Njujorku i autor knjige „Plan oporavka za imuni sistem“.

vitamincici

Sledi 5 neobičnih znakova upozorenja da je vaše telo u deficitu sa vitaminima:

Znak br. 1 – pukotine na uglovima usana

Nedostatak: gvožđe, cink i vitamini B, B2, B3 i B12. Ovo je česta situacija kod vegeterijanaca ili kod ljudi koji nepravilno drže dijete na svoju ruku.
Rešenje: u ishranu unesite više živine, lososa, tune, jaja, ostrige, školjke, domaćeg organiskog paradajza, orašastih plodova (kikiriki) i mahunarki (sočivo). Gvožđe takođe poboljšava unos vitamina C koji pomaže u suzbijanju infekcija stoga kombinujte ove namirnice sa povrćem kao što su brokoli, crvene paprike, kelj i karfiol.

Znak br. 2 – osip, crvenilo ili perutanje kože na licu ili na koži glave i gubitak kose

Nedostatak:  Biotin, vitamin poznat pod nazivom B7. Dok vaše telo skladišti vitamine rastvorljive u mastima (A, D, E i K), na žalost u mnogo manjoj količini ili nimalo ne skladišti vitamin B koji je rastrvorljiv u vodi.  U ovom slučaju treba izbegavati sirova jaja, jer protein avidin koji se nalazi u njima inhibira sposobnost tela da apsorbuje biotin.
Rešenje: u ishranu uvrstite kuvana jaja (kuvanje deaktivira avidin), avokado, losos, pečurke, karfiol, soju, orahe, maline i banane.

Znak br.3 – crvenkasta ili bela ispupčenja nalik bubuljicama na obrazima, rukama, unutrašnjoj strani butina ili na zadnjici

Nedostatak: esecijalne masne kiseline i vitamini A i D
Rešenje: izbegavajte nezasićene i trans masti (što bi trebalo da radite u svakom slučaju) i unosite više zdravih masti.
Fokusirajte ishranu ka dodavanju ribe u dnevni meni (losos, sardine), jedite orašaste plodove i zeleniš, šargarepu, slatki krompir i crvene paprike.

Znak br. 4 – peckanje, neprijatni žmarci po telu, ukočenost u rukama ili u nekom drugom delu tela

Nedostatak: vitamini B6, B9 i B12. Ovi vitamini imaju direktnu vezu sa završetkom perifernih nerava u koži. Ovi simptomi se mogu pojaviti i u kombinaciji sa anksioznošču, depresijom, anemijom ili hormonalnim disbalansom.
Rešenje: jedite više spanaća, špargli, repe, pasulja, živine, dagnji, hobotnicu, ostrige i školjke.

Znak br. 5 – bolno grčenje mišića prvenstveno u nogama

Nedostatak: magnezijum, kalcijum i kalijum. Ukoliko se grčevi događaju često (jednom ili više puta nedeljno) to je verovatno znak da vam je telo u potpunom nedostatku sa pomenutim mineralima. Ponekada se minerali i vodorastvorivi B vitamini mogu izgubiti znojenjem za vreme napornih treninga, zato budite obazrivi ukoliko ste fizički aktivni.
Rešenje: jedite banane, bademe, lešnike, višnje, jabuke, grejpfrut, brokoli, kelj i spanać, a ukoliko ste fizički aktivni najbolje je da se tokom treninga služite sitnim i kratkim gutljajima vode, umesto da vodu popijete odjednom, u većoj količini.

blog-manav


Ukoliko regulisanjem ishrane niste izgubili neke od pomenutih simptoma, savetujemo vam da se posavetujete sa lekarom.

„Ako nemate sada dovoljno vremena za svoje zdravlje, kasnije ćete morati da odvojite mnogo više vremena i novca za svoju bolest.“
Kineska poslovica

0 komentar
0

Slični članci

Ostavite komentar

* Upotrebom ove forme prihvatate skladištenje i rukovanje vašim podacima na ovom veb sajtu.

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više