Hrana koja utiče na bolji rad mozga

od admin

Kako mozak funkcioniše vekovima unazad i dalje je misterija, ali stručnjaci su odavno zaključili da hrana koju unosimo i način na koji živimo, i te kako utiču na rad i funkcionalnost mozga.
„Mozak se sastoji većinom od masti i nije ni čudo što hrana utiče na naše mentalne sposobnosti“ – smatra Tom Gilhooly, poznati nutricionista, specijalista i ekspert za istraživanja na temu uticaja hrane, lekova (i svega što unosimo tokom života) na mozak. „Vaš mozak će se veseliti ugljenim hidratima i uz njih će bolje i brže misliti“. Rad mozga zaista zavisi od toga šta unosimo u organizam zato obratite pažnju na nekoliko povoljnih namirnica:

Soja za dobro pamćenje

Vaše pamćenje možete poboljšati češćim unosom soje. Jedno istraživanje je pokazalo da su muškarci koji su 6 nedelja konzumirali soju poboljšali svoje pamćenje za čak 36%! Odlična opcija je sojino mleko koje možete piti svakodnevno.
sojaBobičasto voće za dugovečnost

Sive ćelije u mozgu biće oduševljene svim vrstama bobičastog voća. Istraživanja koja je sprovodio Tom Gilholy, pokazala su da muškarci i žene, koji konzumiraju bobičasto voće imaju zdraviji i vitalniji mozak u starosti, koji bolje funkcioniše.

Frutas-vermelhas-previnem-derrames-e-tumores2

Čaj za mentalnu aktivnost

Istraživanja su pokazala da je čaj najbolji napitak za naš mozak. Možda vama više odgovara kafa,ali pokušajte da je zamenite sa šoljom čaja ujutru. Nutricionisti savetuju 4 šolje čaja dnevno. Zeleni čaj je uvek preporučljiv, ali i svi organski čajevi koji se kupuju na gramažu.

315446_780

Crveno meso i riba za inteligenciju

Crveno meso je odličan izvor gvožđa, a jedno istraživanje je pokazalo da je gvožđe iz crvenog mesa povoljno utiče na snagu i funkcionalnost mozga muškaraca između 10 i 50 godina. Dokazano je da gvožđe takođe povećava IQ. Stoga navalite na kvalitetan roštilj bez masti!
Losos, haringa, pastrmka pa i sardine su nutritivno vredne ribe jer su izuzetno bogate omega-3 masnim kiselinama koje su neophodne za sve moždane aktivnosti i podižu imunitet. Dovoljno je da unesete 100-150gr ribe, dva do tri puta nedeljno. 

riba i meso

Orašasti plodovi, semenke i sušeno voće za zdravo razmišljanje

Jezgrasto voće, orašasti plodovi, semenke, sušeno voće i proizvodi na prirodnoj osnovi (tahini, kikiriki puter, puteri od raznih semenki) su pravi izvor vitamina E koji je zadužen za intelektualne sposobnosti. Cink je takođe važan mineral sa kojim su ove namirnice bogate jer poboljšava kognitivne sposobnosti. Dobri izvori vitamina E i minerala su maslinovo ulje i zeleno povrće.

667677499FruitNuts1

1 komentar
0

Slični članci

1 komentar

Maja 06/11/2014 - 14:22

Zato sam ja ovoliko pametna i krupna 🙁

Odgovori

Ostavite komentar

* Upotrebom ove forme prihvatate skladištenje i rukovanje vašim podacima na ovom veb sajtu.

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više