Prevencija – Međunarodni dan borbe protiv raka

od admin
prevencija

Četvrti februar je Međunarodni dan borbe protiv raka i zato želimo da podignemo svest i motivišemo naše dame da prevencijom održe svoje zdravlje i umanje rizik od raka.

Fizička aktivnost

Čak jedna trećina smrtno obolelih strada zbog nedovoljne fizičke aktivnosti i nepravilne ishrane.
Dakle, da biste izbegli mnoge tipove raka važno je održati zdravu težinu, biti fizički aktivan i jest, koliko god je to moguće, zdravu hranu.

Gojazne dame nose sa sobom veći rizik od pojave raka dojke i jajnika (naročito nakon menopauze) i zbog toga treba redovno da idu na preglede.

Umerena fizička aktivnost smanjuju rizik od raka dojke, ali i srčanih bolesti, visokog pritiska, osteoporoze i dijabetesa.

Dobar početak je bar 30 minuta svakodnevne umerene fizičke aktivnosti što može da bude ples, brzo hodanje i vožnja biciklom.

Dame starosti preko 50 godina treba da konsultuju lekara pre početka aktivnosti poput trčanja, tenisa ili džogiranja i bilo kakvog fizički intenzivnijeg programa.

voce

Ishrana

Treba izbegavati namirnice bogate šećerom. Gazirana pića, voćni sokovi, kolači, pite, keks su bogati kalorijama i masnoćom, a manjka im vitamina, minerala, vlakana.

Jedite više povrća, voća, mahunarki koji sadrže hranljive sastojke i bogati su antioksidantima pa pomažu imuni sistem.

Izbegavajte mesne prerađevine, slanu industrijsku hranu i alkohol. Zamenite ih ribom, koštunjavim voćem i pravite zdrave napitke. Izbacite cigarete obavezno.

Pregledi

Kada su u pitanju preventivni pregledi, dame treba da pregledaju grudi a to mogu i same kod kuće, ili pri redovnom ginekološkom pregledu koji je ključan za sprečavanje ili rano lečenje raka dojke i grlića materice koji u našoj zemlji odnosi previše života.

Takođe, bitno je deci još u detinjstvu pa do adolescencije ukazivati na zdravu ishranu i voditi računa jer je to ključan period za razvitak i stvaranje imuniteta, samim tim rana prevencija pojave raka.

Stres svedite na minimum jer je on veliki faktor rizika, ali se može umanjiti jogom, šetnjom, muzikom i uz dovoljno sna.

Čuvajte svoje zdravlje!

Slični članci

Ostavite komentar

* Upotrebom ove forme prihvatate skladištenje i rukovanje vašim podacima na ovom veb sajtu.

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više