Oslobodite se zablude o dijetama

od admin
kolač

Decenijama su nam govorili da su dijete i vežbanje u teretani jedini način da budemo u formi. Ali revolucionarna knjiga tvrdi da možda uzalud gubimo vreme. Čak 2,3 milijardi ljudi u svetu će biti gojazno do 2018!

Glavna formula za gubljenje kilograma po kojoj treba da jedemo manje a vežbamo više je bazirana na laži, kaže se u šokantnom delu.
Štaviše, autor Zoe Harkomb, nutricionista, kaže da brojanje kalorija može ustvari da nam poveća težinu.

U Epidemiji gojaznosti Zoe optužuje industriju koja promoviše dijete i vežbanje za „proizvodnju krize koja ubija hiljade ljudi”.

Vesti koje su objavljene ove nedelje u magazinu „Sun“ da je najdeblja žena u Britaniji umrla od srčanog udara u 41. godini zapanjile su ceo svet. Šeron Mevsimler je umrla posle godina konzumiranja brze hrane.

Stručnjaci upozoravaju da sve više i više ljudi može da doživi isto. Zoe veruje da prate pogrešne savete o gubljenju težine i da će brojanje kalorija povećati težinu.

[divider]Brojanje kalorija[/divider]

kalorije

„Našem telu je potrebna minimalna količina kalorija za održavanje organizma zdravim.” Računica je oko 2000 kalorija dnevno za žene, a 2500 za muškarce.

Stručnjaci kažu da ako smanjimo unos kalorija ispod ovog dnevnog minimuma, naša tela počinju da sagorevaju skladišta masti.

Ali Zoe se ne slaže s tim. Ona kaže da umesto da pati kad mu uskratimo kalorije, naše telo će početi da zadržava masne naslage, a ova mera se razvila kod čoveka evolucijom tokom vremena kada je bilo nestašica hrane. A ako počnemo da vežbamo, naše telo će prestati da se obnavlja i održava.

Ona dodaje: „Iako su nam govorili da naše telo gubi rezerve masti ako manje jedemo a više vežbamo, to i nije tako jednostavno.”

„Ako smanjite kalorije, vaše telo će se boriti protiv vas na svakom koraku. Nećete izgubiti kilograme ali bićete pothranjeni.“ Ona dodaje da je formula „jedite manje, vežbajte više“ upotrebljena u svim terapijama koje smanjuju prekomernu težinu, uključujuči i „kampove za gojazne“.

Formula kaže da pola kilograma masti sadrži 3, 500 kalorija. Da biste izgubili pola kilograma nedeljno nedeljno treba da jedete 500 kalorija manje dnevno. To bi bilo 1, 500 kalorija dnevno za žene i 2000 kalorija za muškarce.

Manje kalorija manje kilograma ili?

 

Gojaznost

Prema Zoinim istraživanjima formula je prvi put predstavljena javnosti u malo poznatoj knjizi o dijetama objavljenoj 1918. pod nazivom „Dijeta i zdravlje sa rešenjem za kalorije“ autorke Lulu Hant Piters. Od tada je postepeno propagirana bez ikakvog održivog naučnog dokaza.

„Ispitavanje o navikama u ishrani u Velikoj Britaniji, na primer, potvrdilo je da je krajem 20. veka unos kalorija smanjen za 25 % u odnosu na sedamdesete godinama.“, dodaje Zoe.

„Ipak stopa gojaznosti je porasla šest puta od tada. Suludo je da ignorišemo ove protivurečne podatke. Znamo da unosimo manje kalorija i da se iscrpljujemo u teretani. A opet statistike pokazuju da niskokalorične dijete sa prerađenim namirnicama znače da postajemo deblji svakog dana.“

Nijedna nadležna organizacija nije objasnila zašto koriste ovu jednačinu, ili naučnu potporu koja stoji iza nje!  Istina je da je biohemija ljudskog organizma mnogo kompleksnija. Neće pratiti nikakvu matematičku formulu.

Čak i ako izgube deo kilograma koji ova formula obećava, nesumnjivo je da će ih vratiti – organizam se jednostavno prilagođava smanjenom unosu kalorija i istraživanja su pokazala da se ovo dešava.

Ali niko se ne slaže sa Zoinim tvrdnjama. Iz Insituta za kliničku izuzetnost kažu da je navedena jednačina naučno utemeljena. Njihove preporuke kažu: „ Za smanjenje težine preporučuje se dijeta kojom se uzima 600 kalorija manje, pod nadzorom stručnjaka.

 

Kako najlakše izgubiti masne naslage?

hrana

Jedina velika promena u dijetama u poslednjih 30 godina je bila zamena prave hrane brzom i prerađenom. Gojaznost je od tada naglo skočila, a to ne može biti slučajnost.

Nova ideja kaže da treba da ograničimo unos dve ključne namirnice: šećera i brašna. „Mi stalno jedemo ’prazne kalorije’ iz brze hrane kao što je pica i čips. Svaka kalorija treba da se računa kada se jede zdrava hrana.“

Ako želite da brže istopite kilograme jedite više mesa, ribe i obroke sa svežim povrćem, manje krompira i testenina. Jedite tri obroka dnevno i prestanite da „grickate“.

Dijetetista Ket Kolins se slaže da ne treba jesti između obroka i da je to ključno za skidanje kilograma: „Prvo se skoncentrišite na jednu stvar-prestanite sa grickalicama. Potom dodajte fizičku aktivnost. Trebalo bi da se bavite umerenom fizičkom aktivnošću sat vremena u toku dana.“

Činjenice:

– Žene u Velikoj Britaniji su najdeblje u Evropi
– Odrasli u Velikoj Britaniji jedu oko kilogram slatkiša mesečno
– Svaki četvrti stanovnik Britanije stalno pokušava da oslabi
– 2,3 milijardi ljudi u svetu će biti gojazno do 2015.
– 42% Britanaca jedu manje od dve voćke dnevno
– Više od 200 miliona dece širom sveta je gojazno

0 komentar
0

Slični članci

Ostavite komentar

* Upotrebom ove forme prihvatate skladištenje i rukovanje vašim podacima na ovom veb sajtu.

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više