Zašto imamo nesanicu i kako da je se rešimo?

od admin

Nesanica je misterija koja je držala budnim i najveće naučnike.

Sada su istraživači otkrili tajnu dobrog sna koja će pomoći milionima ljudi u besanim noćima. Rezultati istraživanja pokazuju da se ovo rešava u moždanim talasima duboko u mozgu. Osobe koje proizvode najviše električnih impulsa u obliku stabala najbolje spavaju.

Aktivnosti u mozgu koje blokiraju spoljašnju buku mogu biti razlog zašto neki ljudi spavaju bolje od drugih. Veruje se da su moždani talasi znak da um naporno radi sortirajući zavijanje sirena, saobraćajnu buku, udaranje vratima i druge zvukove koji ometaju san.

nesanica1

Kada bi mozak proizvodio više ovakvih stabala ljudi bi ustajali sveži ujutru, kažu naučnici. „Želeli smo da istražimo šta to mozak radi da bi obezbedio miran san, čak i ako smo okruženi bukom, i zašto neki ljudi mogu duže da ostanu budni od drugih,”rekao je Džefri Elenbogen sa prestižne medicinske škole na Harvardu.

„Okruženje u kome spavamo postalo je veoma kompleksno i problematično, sa svim brujanjima i treskanjem u našem modernom, prezauzetom načinu života. Naš cilj je da pronađemo rešenje u samom mozgu koje će pomiriti osobu koja spava sa njenim okruženjem, tako da ima kvalitetan san i kada su oko nje razni zvuci. A ovo otkriće nas je dovelo korak bliže.”

nesanica3

Dr Elenbrogen posmatrao je moždanu aktivnost 12 zdravih muškaraca i žena koji su proveli tri noći u njegovoj laboratotiji za spavanje. Prva noć je bila lepa i mirna ali sledeće dve su bile glasnije sa 14 različitih zvukova, uključujući alarme, saobraćaj i bučne razgovore.

Oni, čiji su mozgovi proizvodili najviše moždanih stabala bili su imuni na buku. Ova stabla koja se pojavljuju samo kada spavamo, a proizvode se u delu mozga koji se zove talamus.

Duboko u mozgu, oni prenose zvuke u druge delove mozga koji ih primaju i reaguju na njih. Mozak je aktivan i kada spavamo, a što je talamus aktivniji to nam je san bolji. Još uvek nije jasno zašto neki ljudi prave više ovih moždanih stabala od drugih. Ali izučavanje ovog problema pomoći će i da se pronađu delotvornije pilule za spavanje.

U međuvremenu, oni koji su željni dobrog sna mogu da ulažu u udobne krevete, teške zavese, da održavaju sobu hladnom i izbegavaju fizičke aktivnosti pre spavanja.

Takođe, trebalo bi da idu u krevet i ustaju svakog jutra u isto vreme i upozore i druge na svoj san.

0 komentar
0

Slični članci

Ostavite komentar

* Upotrebom ove forme prihvatate skladištenje i rukovanje vašim podacima na ovom veb sajtu.

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više