Pet popularnih zabluda o namirnicama

od admin

U poslednje vreme, sve više pažnje se posvećuje zdravoj ishrani i namirnicama. Međutim, neke potpuno neopravdano  prati loš glas. Da li ste znali za ove mitove, ili ih bespotrebno izbegavate u svojim obrocima?

1. Krompir je nezdrav – Ukoliko ih konzumirate u vidu pomfrita prženog u dubokom ulju, naravno da iz njih ne možete izvuči nikakvu korist. Ali, ako ga servirate kuvanog, situacija se menja. Samo jedan kuvan krompir sadrži jedan miligram vitamina B6, zaslužnog za stvaranje gotovo svih vrsta ćelija u našem telu. Vitamin B6 takođe pospešuje rad moždanih ćelija i celokupnog nervnog sistema. Nije ni za zanemariti činjenica da smanjuje loš holesterol, čisti arterije od masnoća i smanjuje krvni pritisak. Pored njega, krompir sadrži i vitamin C, magnezijum  i gvožđe. 

kuvani krompir

2. Banane sadrže samo kalorije – Tačno je da su banane „gojazno voće“, ali ukoliko mislite da je to sve, varate se! Banane vam mogu pomoći u borbi protiv depresije, jer stvaraju triptofan, koji se konvertuje u serotonin, hormon zadovoljstva. Uz njihovu pomoć možete nadoknaditi gubitak kalcijuma, i obezbediti sebi jake kosti. Banana se ponaša i kao prirodni probiotik, stimulišući dobre bakterije u crevima. Ono što posebno može značiti pripadnicama lepšeg pola je da, budući da reguliše šećer u krvi i oslobađa od stresa, može znatno ublažiti simptome PMS-a.

banane

3. Jaja podižu holesterol – Činjenica je da jaja sadrže veliku dozu holesterola (više od polovine preporučenog dnevnog unosa). Međutim, treba imati u vidu da ona ne povećavaju nužno i nivo holesterola u krvi. Dnevno, naša jetra sama stvara velike količine ovih masti. Kada jedemo tvrdo kuvana jaja, ona samo proizvodi manje, tako da se ukupna količina izjednačava. Bitno je istaći da jaja povećavaju „dobar“ tip holesterola. Ljudi sa povišenim dobrim holesterolom imaju manji rizik da obole od srčanih bolesti i infarkta. Jaja takođe sadrže i antioksidanse, koji imaju izuzetan značaj za zdravlje očiju – mogu znatno smanjiti mogućnost pojave katarakte.

kuvana jaja

4. Čokolada je beskorisna – Dugo se smatralo da ovaj slatkiš, sem dobrog ukusa, nema šta drugo da ponudi. Dok je to možda i tačno za mlečne varijante, stvari su drugačije sa crnom čokoladom. Pored visokog nivoa gvožđa i magnezijuma, crna čokolada sadrži i širok dijapazon moćnih anitoksidanata,  mnogo više od borovnice na primer. Ova poslastica takođe može pospešiti protok krvi i sniziti krvni pritisak. Kako idemo u susret toplijim danima, korisno je znati da flavanol iz kakaa može povećati otpornost i zaštitu kože pri izlaganju sunčevim zracima. Birajte onu od minimum 70% kakaa. Naravno, sve u granicama umerenosti, jer ona ipak sadrži i velike količine šećera.
crna čokolada

5. Koštunjavo voće su zarazne grickalice – U redu, možemo se saglasiti da jesu zarazne, ali daleko od toga da su nezdrave. Orašasti plodovi su bogati omega 3 masnim kiselinama, proteinima, mineralima i vitaminima. Pazite da ih ne konzumirate pržene, već pečene. Orasi na primer, sadrže posebnu kiselinu, koja pomaže pri srčanoj aritmiji. Kikiriki je bogat vitaminom B, koji sprečava kognitivno opadanje i celokupno zdravlje nervnog sistema. Bademi, sa relativno malim količinama kalorija, bogati su kalcijumom više od sveg koštunjavog voća. Takođe sadrže vitamin E, koji pomaže u nezi i izgledu kože. Mogu biti idealno rešenje za užinu, kada želite da „zavarate glad“.

 

koštunjavo voće

 

 

 

0 komentar
0

Slični članci

Ostavite komentar

* Upotrebom ove forme prihvatate skladištenje i rukovanje vašim podacima na ovom veb sajtu.

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više