Ugljeni hidrati koje bi trebalo da uključite u ishranu

od admin

Istraživajući razne dijete u pokušaju da nadjete onu savršenu, sigurno ste se susreli sa izrazom ’low carb’. Uspešnost mnogih dijeta zasniva se upravo na nerealno niskom unosu ugljenih hidrata koji predstavljaju osnovni izvor energije našeg organizma.

 

low carb

Ovaj nedostatak osnovnog pokretača manifestuje se kao smanjen nivo energije, koncentracije i povećana razdražljivost, a to nije nešto što možemo ili što bi trebalo da održavamo na duge staze. Dok smanjen unos ugljenih hidrata ili ’’low carb’’ zaista obezbeđuje najbrže rezultate, uključivanje određenih ugljenih hidrata će vam pomoći da zdrav način ishrane postane vaš stil života i osećaćete se i izgledati mnogo bolje na duže staze.

hrana zdravlje

OVAS
Pored ostalih žitarica, ovo je namirnica koja je posebno dobra za početak svakog vašeg dana i pomoći će vam u regulaciji telesne težine. Ovas ima visok nivo proteina i nizak glikemijski indeks, što znači da stabilizuje nivo šećera u krvi. Vlakna kojima je ovas bogat regulisaće i vaš probavni sistem i pomoći će opštem balansu organizma.

INTEGRALNI PIRINAČ
Integralni pirinač je idealna namirnica za ručak. Kompleksni hidrati se sporije vare i duže nam daju energiju, te smo i manje gladni. Ova namirnica takođe ima visok nivo proteina i od belog pirinča se razlikuje u hranljivosti. Integralni pirinač sadrži vitamin B1, B3 i magnezijum koji se u belom pirinču gube nakon prerade.

VOĆE
Ugljeni hidrati nisu samo skrobne namirnice, već i šećeri. Šećer u poslednje vreme dobija jako negativnu konotaciju, ali moramo imati na umu da je šećer jako bitan, pokretač i stimulator našeg nervnog sistema i endorfina (hormona sreće). Premalo šećera može rezultirati kontraefektom i razvijanjem dijabetesa tipa 2, te vam preporučujemo najbolji od najboljih šećera kao deo vašeg menija – fruktozu. Trudite se da imate jednu do dve voćne užine dnevno.

POVRĆE
Pored skroba i šećera postoji još jedan član grupe ugljenih hidrata, a to su vlakna. Vlakna će vam pomoći da bolje metabolišete (sagorevate) masti, što je dokazano kroz mnoge nutricionističke studije. Takođe, niskokaloričnost povrća omogućiće vam da pojedete veću količinu i da ostanete duže siti.

Tekst napisala: Milica Kalinić

0 komentar
0

Slični članci

Ostavite komentar

* Upotrebom ove forme prihvatate skladištenje i rukovanje vašim podacima na ovom veb sajtu.

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više