Pravilna ishrana za miran san

od admin

Ljudi koji vode računa o pravlinoj ishrani i koji paze šta jedu su najodmorniji, a ono što jedete definitivno utiče na kvalitet sna – dokazala  su istraživanja Univerziteta Perelman u Pensilvaniji.
Učesnici istraživanja koji su spavali 7 do 8 sati, konzumirali su raznovrsnu ishranu, a oni koji su spavali kraće, nisu imali takve navike i ishrana im je bila nepravilna, u pogledu potrebnih dnevnih unosa vitamina, minerala i energije. Uvođenje promene u raspodelu obroka na dnevnom nivou (doručak, ručak, užinu i večeru), zaista može da učini čuda za vaš organizam, posebno ako je takva promena pravilna u odnosu na vreme kada ležete u krevet i kada se budite. To znači da ukoliko ste probudite ranije nego uobičajeno i idete u krevet kasnije, trebalo bi da doručkujete ranije, a da večerate za onoliko sati ranije za koliko ste se probudili (u odnosu na uobičajeno). Primera radi, ukoliko se uobičajeno  budite u 9, a potrebno je da ustanete u 7, večerajte dva sata ranije nego uobičajeno. Obroke prilagodite dnevnom ritmu kako bi imali snage za čitav dan.  

ISHRANAPravilna i raznovrsna ishrana je jedan od najvažnijih faktora za miran san, stoga negujte i osluškujte vaše telo jer samo tako možete izbeći hronične boljke poput umora, stresa, anskioznosti pa i ozbiljnije fizičke bolesti.

  • Doručak je najvažniji obrok u danu i stoga bi trebalo da bude bogat vitaminima, proteinima i zdravim kalorijama.
  • Sredinom prepodneva poslužite se užinom koja podrazumeva sezonsko voće, voćni jogurt ili integralni keks.
  • Ručak je vreme za bogatstvo proteina (govedina, živina, riba) i za sezonsko povrće.
  • Ne bi trebalo da preskačete svoju popodnevnu užinu u obliku voća, oraha, badema, suvog goržđa, semenki… Pokušajte da izbegavate pića sa kofeinom nakon podneva.
  • Potrebno je da večera bude lagana kako bi metabolizam pravilno funkcionisao. Izbegavajte ulja, masti, proteine i ostale teške namirnice koje zahtevaju sporo varenje. Umesto toga pređite na tanjir testenine ili ovsenih pahuljica, pirinač, kuvana jaja, voće, lagani džem ili krem sir sa integralnim hlebom.
  • Alkoholna pića umeju da prevare jer vam se čini da ste umorni, ali naprotiv odvraćaju od mirnog sna.
  • Ukoliko želite preventivno da utičete na mogući nemiran san, izbegavajte namirnice bogate mastima kao što su margarin, svinjska mast, torte, kolači i pržena hrana.

ČAJ ZA MIRAN SAN SA SEMENKAMA OD SUNCOKRETA

U 3dl vode prokuvajte 1 srednju kašiku oljuštenih semenki od suncokreta. Ostavite da se malo ohladi. procedite i zasladite sa malo meda.  Ovaj čaj opušta i umiruje, oslobađa dnevnu tenziju i pomaže da bolje zaspite. Pijte mlaku šolju ovog čaja pola sata pre odlaska na spavanje.

0 komentar
0

Slični članci

Ostavite komentar

* Upotrebom ove forme prihvatate skladištenje i rukovanje vašim podacima na ovom veb sajtu.

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više