Kako da sačuvate vitamine u namirnicama?

od admin

To što ste sa pijace doneli korpu punu voća i povrća, spakovali sve u frižider zadovoljni što ćete tokom sedmice imati zdravu hranu, nije garancija da ćete se zaista zdravo nahraniti. Hranljive sastojke iz voća i povrća iskoristićete samo ukoliko se pridržavate saveta na koje mnogi zaboravljaju:

1 Ako želite maksimalno da iskoristite vitamine B i C, nikada ne potapajte sveže povrće već ga samo isperite. Ispirajte ga u mešavini vode, limunovog soka i alkoholnog sirćeta kako bi uništili i do 98% pesticida u kori, a ujedno zadržali hranljive materije.

2 Salate pravite neposredno pre jela, a ne kada vam vremenski najviše odgovara. Narezano voće i povrće koje dugo stoji zbog procesa oksidacije gubi vitamine.

3 Za pravilno sečenje voća i povrća koristite oštar nož jer se količina vitamina A i C smanjuje kada se ove namirnice nagnječe.

4 Sveže voće i povrće treba pojesti u roku od dva, najviše 3 dana. U protivnom, bolje kupite zamrznuto. Primera radi, zamrznuta boranija sadrži više vitamina od sveže koja stoji u frižideru nedelju dana.

5 Spoljašnje, zeleno lišće salate koje je grubo i deluje suvlje, ima više kalcijuma, gvožđa i vitamina A nego ono unutrašnje lišće, bliže sredini.

6 Smrznuto povrće i bobičasto voće ne otapajte pre kuvanja.

7 Lišće kelja i brokolija ima veću vrednost vitamina A od pupoljka ili stabiljki.

8 Da biste očuvali što više hranljivih sastojaka, povrće kuvajte što kraće i u što manje vode, najbolje na pari.

9 Korisne materije iz krompira najbolje ćete iskoristiti ako krompir pečete u rerni ili kuvate sa ljuskom.

10 Uzdržite se od korišćenja sode bikarbone kada kuvate povrće jer ona uništava tiamin i vitamin C.

 

Pogledajte tabelu sa namirnicama koje prednjače u sadržini nekih osnovnih vitamina:

Vitaminnaja-tablica-700x560

 

Zapamtite, nutrijenti i vitamini koji vode poreklo direktno iz hrane najbolji su odabir jer su tada „upakovani“ u svoje prirodne komplekse i zbog toga se najbolje absorbuju i iskorišćavaju u našem organizmu, a metabolizam ih lakše prepoznaje za razliku od onih u tabletama. Kada govorimo o dodacima u ishrani, bilo da su vitamini sintetički stvoreni u laboratorijama ili su hemijskim putem izvučeni iz biljaka – vaše telo će ih koristiti na isti način kao i one prirodne, s tim što oni ne mogu biti adekvatna zamena za vitamine koje ste uneli u organizam tokom zdravog obroka.

 „Ako sledimo prirodu kao vođu, nikada nećemo zalutati.“
Ciceron

0 komentar
0

Slični članci

Ostavite komentar

* Upotrebom ove forme prihvatate skladištenje i rukovanje vašim podacima na ovom veb sajtu.

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više