Šta je GREENWASHING? Velika PREVARA velikih KOMPANIJA

od Marija

Pojam greenwashing bi na srpski mogao da se prevede kao ekomanipulacija. Marketing stručnjaci ga sve više primenjuju, a šta on zapravo znači? 

To je termin koji označava manipulativno predstavljanje odnosno stvaranje slike u javnosti od strane firmi, kompanija ili bilo kojih privrednih subjekata koji se bavi proizvodnjom ili pružanjem usluga da su njihov način proizvodnje i sami proizvodi ekološki, a suštinski to nisu. Kompanije žele da se predstave društveno odgovornim i da pošalju poruku svojim kupcima kako brinu o životnoj sredini, ali je to često samo deo marketinga sa ciljem privlačenja lakovernih potrošača i samim tim većeg profita.

Na primer, modna industrija i velike modne kompanije konstantno žele da predstave da su materijali od kojih prave odeću prirodni i održivi. Fabrike kreiraju marketing kako bi sakrile činjenice da su veliki zagađivači pa su tako njihove reklamne poruke bazirane na tome da su smanjile nivo emisije štetnih gasova, da emituju manje štetnih gasova od drugih sličnih fabrika…Klasičan primer greenwashing-a su slike lišća, prirodnog okruženja ili životinja na pakovanjima proiuvoda.

Pixabay

Postoje podaci da je termin greenwashing skovao Jay Westervelt njujorški aktivista za očuvanje životne sredine 1986. godine. On je ovaj termin upotrebio u eseju o hotelima koji ostavljaju poruke svojim gostima u kupatilima da nakon jedne upotrebe peškira ne bacaju isti u veš korpu, nego da ga ponovo koriste i tako učestvuju u smanjenju trošenja energije i vode koja bi se inače upotrebila za njegovo pranje.

0 komentar
0

Slični članci

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više