Šta jesti kada ste gladni, a nemate vremena da spremite obrok?

od Marija

Svakodnevno ste u situaciji da ste gladni, ali nemate vremena da pripremite obrok. Umesto da na brzinu odete u pekaru po neko pecivo, možete se zasititi mnogo zdravijim namirnicama i to još brže. Trebaće vam nekoliko sekundi, a preporučuju ih i doktori i tehnolozi.

Reč je o koštunjavom voću (orah, badem, lešnik). Ne zahteva nikakvu pripremu. Veoma je dostupno s obzirom na to da možete i da ga ponesete sa sobom u torbi. A ne zavisi ni od godišnjeg doba. Uz to, daće vam dovoljno energije do narednog obroka.

Koštunjavo voće je izuzetno hranljivo. Glavni sastojak su masti, jednostruko i višestruko nezasićene, ali bez obzira na njihovo biljno poreklo, ne treba preterivati u količinama. Dovoljna vam je jedna šaka što je oko 30 do 40 grama.

Ove ukusne „grickalice“ bogate su vitaminima i mineralima i stoga, uz generalno pravilnu ishranu, mogu smanjiti rizik od srčanih oboljenja. Osim toga, usporavaju i proces starenja jer imaju funkciju antioksidanasa.

Foto: Pexels

Orasi

Orasi su bogat izvor vitamina A, B, C i E. Što se minerala tiče, sadrže gvožđe, bakar, magnezijum i kalcijum. Zbog visokog procenta omega 3 masnih kiselina, doprinose zdravlju srca i posebno se preporučuju kardiovaskularnim bolesnicima.

Energetska vrednost: 689 kalorija u 100 grama.

Lešnici

Lešnike treba konzumirati zbog vitamina B grupe, a dobar su izvor i folne kiseline. Važni su i za zdravlje kostiju i zuba jer sadrže kalcijum. Kao i orasi, preporučuju se kardiovaskularnim bolesnicima, ali zbog bogatstva vitimina E vrlo su efikasni u usporavanju starenja.

Energetska vrednost: 655 kalorija u 100 grama.

Bademi

Bademi su takođe bogati vitaminom E i ponaša se kao jak antioksidans što znači da usporava starenje i ima pozitivno dejstvo na rad srca. Ono što je posebno za ovu vrstu koštunjavog voća jeste da podiže imunitet pa se preporučuje osobama sa oslabljenim imunitetom. U kori koštice badema nalazi se alkaloid amigdalin koji u procesu razgradnje u organizmu oslobađa cijanovodonik koji je toksičan. Međutim, kod odraslih zdravih osoba količine cijanovodonika iz šake badema ne izazivaju trovanje. Međutim, konzumiranje neoljuštenih badema kod dece može imati neželjene efekte i zato treba da jedu samo oljuštene.

Energetska vrednost: 603 kalorije u 100 grama.

0 komentar
0

Slični članci

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više