Istorijski razvoj marame: Od krpe za brisanje do must have komada

od Marija

Marama – dovoljan detalj da budete jedinstvene i primećene. Njima možete mnogo toga: da pošaljete poruku o religijskoj pripadnosti, zaštitite se od hladnoće ili jednostavno upotpunite svoju modnu kombinaciju . Različitih dezena i boja, često su prava umetnička dela.

Ali, dug je bio put do momenta kada je marama postala modni detalj. Za to su bili potrebni vekovi.

Orsay marame

Smatra se da je odevni predmet nalik marami prvi put nosila kraljica Nefertiti u starom Egiptu, 1350. godine pre nove ere. Za nju se pričalo da je nosila „čvrsto tkani šal sa konusnim pokrivačem“

Nefertiti

Jedno vreme marame su se koristili u vojsci, bile su obeležje vojnika, a najveći deo svoje istorije, koristile su se kao krpa za brisanje znoja ili za održavanje higijene. To se promenilo kada su modni dizajneri videli potencijal da iskoriste tkaninu u modne svrhe.

NJENO VELIČANSTVO MARAMA JE ROĐENA

Marame su kao popularan modni detalj počele da se koriste u 19. veku. Francusko modno carstvo Hermes prvo je patentiralo grafiku na svilenoj marami 1837. godine. Iste godine modna industrija u Evropi i Americi prigrlila je marame nakon što ju je kraljica Viktorija Hanoverska, nakon dolaska na tron, popularizovala.

U čitavom 19. veku većina marama je bila slična. Kako im je popularnost rasla, proizvođači su eksperimentisali sa različitim tipovima tkanina. Ovo se odnosilo na svilu, pamuk, kašmir, vunu, muslin.

U 20. veku došlo je do industrijske revolucije i do pojave nove štampe i dizajna. Fancuska modna kuća Hermes još snažnije je vodila ka ukrašenim dezenima ispisanim na prelepim ručno tkanim svilenim šalovima.

Lindex marama

Danas se vrhunski modni dizajneri širom sveta trude da inovativnim rešenjima baš njihova marama stekne simpatije kupaca.

Jedan od najpoznatijih modnih kreatora Alexander McQueen dizajnira između ostalog i svilene šalove i marame čija cena ide od 200 do 800 evra.

0 komentar
0

Slični članci

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više