Kako USPEŠNO ORGANIZOVATI RAD OD KUĆE: organizujte svoj radni prostor i vreme uz ove jednostavne savete

od Marijana

Novonastala situacija mnoge od nas je primorala da radimo iz svojih domova. Priznajemo, to i nije tako loše, međutim za one koji imaju problem sa koncentracijom, kao i samoorganizacijom ovakav način rada od kuće nikako nije produktivan i u potpunosti uspešan. Stoga vam donosimo nekoliko saveta na koji način da organizujete svoj radni prostor, ali i radno vreme kako biste mogli da obavljate svoj posao na što kvalitniji način.

OSVETLJEN PROSTOR

Vrlo je važno da vam radni prostor bude dovoljno osvetljen. Tamne i zamračene prostorije vrlo nepovoljno utiču na naše raspoloženje, ali nas i čine pospanim. Svetao prostor uneće nam svežinu i osećaj topline stoga ćemo zasigurno biti voljniji za obavljanje poslova. Savetujemo vam da svoj radni sto premestite kraj ili bar blizu prozora. Na taj način moći ćete i da u svakom trenutku provetravate prostoriju, a i sami znate da nedostatak kiseonika i ustajao vazduh nepovoljno utiču na koncentraciju i umor. Takođe, ukoliko radite noću obezbedite sebi neku jaku lampu koju ćete moći da uperite u računar, odnosno ka papirima kako biste sačuvali svoj vid, ali i kako se ne biste naprezali, trudeći se da u polumraku razaznate šta piše na tim papirima.

DOVOLJNO PROSTORA

Pretrpan radni prostor samo će vas unervoziti i odužiće i otežaće vam rad od kuće. Potrudite se da na radnom stolu držite samo neophodne stvari i da uklonite sve ono što vam može remetiti koncentraciju i odvlačiti pažnju. Nabavite kutije, fascikle i kese u koje pažljivo možete da smestite i rasporedite sve svoje papire i sitnice. Ukoliko ste vizuelni tip osobe možete se potruditi da razvrstate sve papire i obeležite ih stikerima, te markerima kako biste se kasnije lakše snalazili. Možda će vam delovati kao uzaludan posao, ali verujte nam, kada se budete našli u poslu, red i obeleženi papiri će vam zasigurno biti od koristi.

SAVET: Iskoristite ovaj trenutak da sredite i fioke i stare fascikle i pobacate sve stvari koje ne koristitite, papire koji vam nisu od koristi ili možda neka dokumenta koja su istekla. Što manje papira i sitnica budete imali oko sebe osećaćete se rasterećenije i spremnije za rad.

TABLA ZA PORUKICE

Kako je za rad vrlo važna motivacija, možete u svoj radni prostor uneti neku od ovih tabli na koje ćete svakodnevno ispisivati motivacione poruke, ali i kačiti papire sa podsetnikom šta i kada treba nešto da uradite, koga treba da kontaktirate, koje su vam obaveze za sutrašnji dan itd. Motivaciju možete pronaći svuda, bilo da su to stare porodične fotografije sa letovanja, neki uspešni izazov koji ste ispunili, diploma na koju ste posebno ponosni, sertifikati, poruke prijatelja, dece. Sigurno će vam laskati kada ispred sebe budete videli kako vas drugi ljudi vide i šta ste do sada uspešno uradili i savladali. Samim tim ćete se i sami osećati ispunjenije i moćnije i bićete raspoloženi da date svoj maksimum u radu.

IMAJTE UVID O VREMENU

Vrlo je važno da imate kontinuiran rad. Nemojte dozvoliti sebi da druge obaveze i ljudi trpe zarad vaše neorganizacije. Unapred organizujte svoje radno vremem u zavisnosti koliko obaveza imate toga dana i odredite vreme za to. Obavezno tom vremenu dodajte i pauzu za kafu i užinu, kao i nekoliko petominutnih pauza. Kratke pauze vrlo su dobre za vašu koncentraciju i prijaće vam u svakom slučaju, a što se tiče pauze za užinu i kafu, to je nešto što treba da vam bude nagrada za dobru organizaciju, ali i jedna dobra navika kada je užina u pitanju. Kada je vreme u pitanju, obavezno napravite plan rada i poštujte ga, nemojte dozvoliti sebi da posao ,,nosite kući“ ili u ovom slučaju da provedete ceo dan za radnim stolom, već uredno obavite sve što imate kako biste što kvalitetnije i opuštenije kasnije proveli svoje slobodno vreme.

ATMOSFERA

Kada smo govorili o radnom stolu, napomenuli smo da treba odložiti sve stvari koje vam odvlače pažnju, ali ipak neke stvari će nam vrlo ulepšati i oplemeniti prostor pa samim tim i raspoloženje. Biljka nikada ne može biti loš izbor u ovom slučaju, kao ni mirišljava sveća ili štapić. Biljka će uneti život u prostor i zelenilo će zasigurno umiriti i redukovati stres. Kada govorimo o stresu, mirišljavi štapići i sveće svakako su vrlo dobar način da se on reguliše, naravno kao i dobra instrumentalna muzika i šolja toplog napitka.

Na Youtube kanalu postoje različite playliste sa instrumentalnom muzikom, kako za koncentraciju, tako i za rad, čitanje, te i meditaciju. Odaberite onu muziku koja vam odgovara i neka lagano svira u pozadini. Naravno izbegavajte muziku sa rečima, jer će vam odvući pažnju i verovatno ćete se slabije koncentrisati.

Neka radni prostor bude odvojen od ostatka stana i buke, tačnije vaših ukućana. Potrudite se da se fizički odvojite od njih, televizije i svega što bi vam odvlačilo pažnju. Ukoliko pak to nije moguće, nabavite slušalice za uši i na taj način pokušajte da regulišete buku.

0 komentar
0

Slični članci

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više