TRENER MARINA ŠARENAC: OSTANAK KOD KUĆE NE TREBA DA BUDE IZGOVOR ZA FIZIČKU NEAKTIVNOST

od Marija

„Fizička aktivnost smanjuje povišen holesterol, visok krvni pritisak, dijabetes, gojaznost, opasnost od nastanka oboljenja srca, rizik od koronarne i hroničnih bolesti, stimuliše vitalnost, smanjuje anksioznost i depresiju. Kada bi zbog ovog vanrednog stanja postali neaktivi imali bi veću predispoziciju za nastanak nekih od ovih oboljenja. Stoga je jako važno da imamo kontinuitet vežbanja i ne tražimo izgovore nego pronalazimo načine za redovno treniranje”, kaže za Svet lepote profesor fizičkog vaspitanja i trener Marina Šarenac.

Marina Šarenac je 25-godišnja devojka koja radi kao personalni trener i instruktor grupnih treninga u Synergy trening centru u Novom Sadu.  Prošle godine diplomirala je na novosadskom Fakultetu za sport i fizičko vaspitanje, a ove godine nastavila master studije na istom fakultetu.

Od malih nogu je volela sport i uz oca, već sa prvim koracima, upoznala „najvažniju sporednu stvar na svetu“.

„Od svojih prvih načinjenih koraka moja ljubav prema sportu je bila velika. To opravdava i činjenica da sam prvo šutnula fudbalsku loptu“, priča nam Marina.

Međutim, kako je bila odličan đak i vukovac tokom školovanja, roditelji su očekivali da će školovanje nastaviti u nekoj drugoj sferi i pokušali su da je odgovore od profesionalnog usmeravanja u sportu. Ali, sledeći svoje snove, Marina je odlučila da posluša sebe. Nakon pet godina treniranja gimnastike i osam godina plesa, njen izbor je bio jasan.

„Ono što želim da poručim svim čitaocima jeste da ma koliko put bio težak, život je previše kratak da bi radili nešto što nas ne ispunjava. Zbog toga treba da se borimo za svoje snove i nikad ne odustajemo od svojih ciljeva, jer ključ svega je da svako veče legnemo srećni sa punim srcem“, poručuje Marina.

Marina Šarenac

Osim o svom putu, motivaciji za uspeh i ljubavi prema poslu kojim se bavi, Marina govori i o tome kako da treniramo u kući i koliko je važno održavati formu u uslovima vanrednog stanja i koliko je fizičke aktivnosti, prema preporuci međunarodne organizacije – Američkog koledža za sportsku medicinu, neophodno za sveopšte optimalno stanje organizma.

SL: Pošto se svi sada manje krećemo u izolaciji, kako da koliko-toliko ostanemo aktivni u kući?

M: „Nažalost doživeli smo to da treba što više da budemo u našim domovima sa što manjim izlaženjem napolje što je veoma depresivno za nekoga ko je svakodnevno bio aktivan. Međutim, ostanak u kući ne treba da nam bude izgovor da ne odradimo trening. Ima jako puno vežbi koje možemo raditi u kućnim uslovima, neke od njih mogu biti razni skipovi, čučnjevi, sklekovi, razne vežbe za aktivaciju leđnih mišića, vežbe mobilnost itd. Ukoliko nemamo nijedan rekvizit, ne moramo da brinemo jer ih možemo zameniti sa flašama (da li će to biti flaša od 2l ili 6l zavisi od fizičke forme svakog pojedinca), iskoristiti štap od metle ili džogera, jastuk, stolice itd“.

Marina Šarenac

SL: Kako i koliko ovo stanje bez teretana utiče na figuru onih koji su navikli da idu redovno u teretanu?

M: „Ja prva redovno treniram. Da li u teretani, napolju ili sa NSRunning klubom. Međutim svi mi moramo da shvatimo da ukoliko nismo profesionalni sportisti svi treninzi treba isključivo i prvenstveno da budu bazirani na unapređenju zdravlja. Neminovno je da osobe koje su redovno išle u teretanu neće moći imati iste efekte treninga u kućnim uslovima ali je važno da u ovom periodu karantina održavaju sve ono na čemu su dosta dugo radili. To zahteva da redovno treniraju kod kuće ali pored toga obrate pažnju na količinu hrane koju jedu. Ukoliko imaju nekih nedoumica i nejasnoća u vezi ishrane ja im savetujem da se obrate nutricionistkinji Moniki Vargi i ona će im rado pomoći da zajedno prevaziđu ovo vanredno stanje“.

SL: Kako da se motivišemo da treniramo u kući? Neki prosto ne vole da treniraju, pa su to kompenzovali šetnjama, što je sada nemoguće.

M: „Tehnologija je dosta napredovala tako da imamo tu sreću da putem interneta možemo naći dosta sadržaja koji nam mogu pomoći da se motivišemo i počnemo da treniramo. Kolege moje i ja redovno snimamo primere treninga koji se mogu raditi kod kuće i objavimo to na instagram društvenoj mreži. Pored toga smo uvek voljni za razgovor ukoliko neko izgubi motivaciju, što je i normalno jer niko od nas nije navikao da bude ceo dan u kući“.

NEDELJNO JE POTREBNO JE 150 MINUTA UMERENE AKTIVNOSTI

SL: Kako Vi motivišete ljude koji dolaze na Vaše treninge?   

M: „Kada je reč o personalnom treningu, jako mi je bitno da se svaki klijent oseća prijatno na treningu pod tim podrazumevam da bude opušten, otvoren za razgovor, da u svakom trenutku zna zašto radi tu vežbu i kakve benefite ima od nje, da zna da uvek može da mi se obrati za bilo kakvu pomoć (da li je to u vezi treninga ili privatnog života trudim se da uvek pomognem koliko god to mogu). Konstantno ih motivišem skrećući pažnju na benefite koje imaju dolaskom na trening i ono što mi je najbitnije od svega jeste da oni sa treninga odu zadovoljni i srećni. Ako vidim da je klijent došao neraspoložen na trening uvek ću iskoristiti prvi deo da popričam sa njim i da mu pomognem a kasnije ako je potrebno i produžiti trening. S druge strane, kada je reč o grupnom treningu, tu se trudim da konstantno držim pažnju svim vežbačima. Da što više tokom treninga korigujem tehniku svakog od njih, da ih konstantno podržavam i ne dozvolim da odustanu i uvek im stojim na raspolaganju za sva pitanja bilo da je to pre treninga ili posle“.

Marina Šarenac

SL: Koliko nam je dnevno vežbi (ili bilo koje aktivnosti) potrebno u kući kako bismo održali minimum neophodne aktivnosti?

M: „Kada govorimo o opštoj populaciji vodeća svetska organizacija poput Američkog koledža za sportsku medicinu propisuje da učestvovanje u bilo kakvom vidu fizičke aktivnosti treba da bude minimum 150 minuta nedeljno umerene do intenzivne aktivnosti ili 75 minuta nedeljno intenzivne aktivnosti. Naravno ako treniramo više od ovoga sa dobrim planom treninga (uključujući oporavak između) možemo imati još veće benefite. Bilo da smo kod kuće (kao sada što smo u izolaciji), u nekim fitness centrima ili napolju, 3x nedeljno je sasvim dovoljno da se ovih 150 minuta na nedeljnom nivou zadovolje. Bilo bi dobro da u početku radimo na razvoju svih segmenata fizičke forme a kasnije da ih parcijalno razdvajamo. Kružni treninzi su za početak odlični jer time aktiviramo kompletno celo telo“.

SVAKI TRUD SE ISPLATI, BITNO JE DA RADITE IZ SRCA

S obzirom na veliku ljubav prema poslu kojim se bavi, sa Marinom smo razgovarali i o njenoj istrajnosti da posluša svoje, a ne tuđe želje. Smatra da je za svaki uspeh bitan svakodnevni rad i motivacija. Stoga, dodaje Marina, fakultet nije dovoljan da bi neko ostvario svoje snove. Svaki uspeh traži konstantno usavršavanje i posvećenost.

„Fakultet je dobra baza ili da nazovemo podloga, međutim ako u životu želimo da budemo uspešni onda treba da se pored njega konstantno usavršavamo. Najbolje bi bilo da se tokom studiranja svaki student posveti svom dodatnom razvoju, neki od primera su poseta određenih edukativnih radionica, slušanje raznih seminara, polaganje za određene sertifikate, pronalaženje mentora (moj mentor je bio Dragoljub Veljović, izvrstan čovek od koga može mnogo toga da se nauči), uspostavljanje saradnje sa određenim vlasnicima (ovo je veoma bitna stavka da vlasnik kompanije,firme, fitness centra bude osoba koja će imati razumevanja prema zaposlenima i koji će ih podržavati u njihovom usavršavanju, ovde bih navela Luku Stojanovića kao odličnog lidera svoje firme (SYNERGY trening centra), konstantna razmena iskustava sa kolegama, volonterski rad u nekim centrima, firmama itd“, savetuje Marina i dodaje:

„Svaki trud se isplati, bitno je samo da verujemo u to što radimo, da budemo uporni, nikad ne odustajemo, strpljivi jer se ništa ne dešava preko noći i ono najbitnije da sve radimo iz srca„.

0 komentar
3

Slični članci

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više