Već duži period koristite profil na Instagramu, ali imate jako mali broj pratilaca i sviđanja? Želja vam je da postanete prepoznatljiviji i da što veći broj ljudi uoči vaš profil i rad? Uz nekoliko jednostavnih saveta poboljšajte svoju vidljivost i kvalitet i postanite pravi ,,influenser početnik“.
KVALITET FOTOGRAFIJE
Instagram je društvena mreža na kojoj se pre svega promovišu fotografije. Što je vaša fotografija kreativnija, boljeg kvaliteta i vizuelno prijatnija za pratioce oni će imati veću tendenciju da vas prate i da vas lajkuju. Potrudite se da svaka vaša fotografija bude jasna, dobrog kvaliteta i da na pravi način prezentuje ono što želite da promovišete. Neka vas ne mrzi da instalirate neku od bespalatnih aplikacija za uređivanje fotografija, filtere koje možete koristiti i uredite svoje slike, trudeći se da negujete jedan kolorit, kao i prepozantljiv stil. Ukoliko npr. želite da promovišete lično sebe, odaberite dominantu boju u svom životu, boju iz okruženja, boju koju često nosite i potrudite se da koristite filtere koji će fotografije preraditi da budu slične toj nijasni i da se međusobno lepo uklapaju. Ukoliko je na primer kafa nešto što vas svakodnevno inspiriše ili možda čitanje knjiga, odredite neka vam to bude ,,lajt motiv“ i koristite ga s vremena na vreme: i vašim pratiocima, a i vama biće interesantno da posmatrate kako se vaš enterijer, ukus, vaše raspoloženje menja sa vremenom… Mogućnosti je mnogo, upotrebite samo malo mašte i naravno ponudite svetu najbolju verziju sebe!
KORISTI TUĐE FOTOGRAFIJE, ALI NE ZABORAVI DA IH POTPIŠEŠ!
Ukoliko vam pak ponestane inspiracije ili vremena za fotografisanje, možete preuzeti i fotografije drugih autora sa Pinteresta, Pixabay-a, Unsplash-a ili nekog drugog sajta, ali obavezno navedite i zahvalite se autoru fotografije, jer ipak ste promovisali sebe njegovim delom i red je da mu na neki način uzvratite.
Kada birate fotografije drugih autora uvek vodite računa o tome da ta fotografija treba da se uklopi u vaš lični feed i ono što želite da promovišete.
ISPRIČAJ PRIČU
Svaka fotografija sigurno ima neku pozadisnku priču iza sebe ili je vrlo važna iz nekog razloga čim se našla an tvom profilu. Ispričaj priču, približi fotografiju svojim pratiocima, a ujedno ih i bolje upoznaj sa svojim likom i delom. Kod ljudi će too izazvati simpatiju i saosećanje i biće im drago da nastave da te prate. Iskrenost je uvek na ceni, a kreativnost nema granice! Ne zaboravi to!
UREDI SVOJ ODELJAK BIO
Odeljak BIO je vrlo važan, iako vam možda tako ne deluje na prvu loptu. Ovo je deo gde treba da predstavite sebe ili vaš proizvod u nekoliko reči. U ovom delu u samo nekoliko reči pokušajte da se na vešt, šaljiv i dosetljiv način opišete i date posetiocima najbitnije informacije o sebi i profilu. Uputitie ih u to šta volite, čime se bavite, šta nudite… Navešćemo vam primer kako bi vam bilo lakše. Bavite se npr. modom i želite da je promovišete. Targetirajte svoje pratioce upravo putem opisa. Navedite dakle da li je vaša moda vintage, plus size, da li je namenjena za mlade devojke, bake, da li je ručno rađena garderoba i šta je ono što je izdvaja od ostalih.
KORISTI HEŠTEGOVE
Koristite adekvatne heštegove koji će omogućiti većem broju ljudi da vidi vaše fotografije. Koristite prepoznatljive, ali i manje popularne heštegove kako bi vaš post mogli da vide i ljudi koji su baš toga dana u potrazi za nečim što nudite pa će mu iskočiti ,,sveža“ objava, ili koristite manje učestale tagove koji će vašu objavu duži period držati u top poziciji. Savetujemo vam da pre svega dobro prostudirate ljude koji se bave sličnim stvarima kao i vi, da vidite njihove oznake i iskoristite ih. Ukoliko vam ponestane ideja uvek možete skinuti aplikaciju sa Play store-a (In Tags, Tagify, Top Tags for Likes…) i ona će učiniti gotovo pola posla za vas.
NE ZABORAVI DA SAČUVAŠ SVOJE STORIJE
Kreirajte što više storija i čuvajte ih kako bi ljudi mogli da ih pregledaju i potom. Potrudite se da vaši storiji budu zanimljivi, interaktivne prirode i da su sa razlogom tu: da zaista ljudi požele da ih isprate, pa možda čak i proslede dalje. Storiji treba da budu lični, da šalju određenu poruku i da pre svega izazovu neku emociju. Zato pažljivo proučite šta vaši pratiooci vole kod vas, šta najviše lajkuju i potom kreirajte sadržaj, ali i storije na tu temu. Ne zaboravite da su iskrenost i jednostavnost uvek na ceni!