MARKETING STRUČNJAK LIDIJA ARSENIN: DRUŠTVENE MREŽE SU JEFTINE, A EFIKASANE AKO ZNATE DA IH KORISTITE

od Marija

„Preduzetnike početnike treba edukovati o tome koliko su društvene mreže jeftin, a efikasan i profitabilan način komunikacije sa klijentima ukoliko se ispravno koriste“, kaže za Svet lepote marketing stručnjak i vlasnik marketinške agencije Content studio Lidija Arsenin iz Novog Sada. Ona odgovara na naša pitanja iz oblasti biznis oglašavanja: kakve fotografije, koje opise, koje heštegove treba stavljati na društvenim mrežama i da li i kako to kombinovati sa tradicionalnim vidovima oglašavanja (televizija, radio, flajeri…).

Lidija Aresnin je diplomirani ekonomista, a marketing je izučavala i u srednjoj školi. Prvi posao joj je bio u srednjoj ekonomskoj školi gde je predavala predmete u vezi sa marketingom i prodajom, a potom je pet godina radila kao marketing menadžer u jednoj privatnoj firmi. Nakon toga, osetila je da joj je potrebno nešto novo, novi izazov, te je prošle godine otvorila svoju marketing agenciju Content studio specijalizovanu za digitalni marketing.

U svojoj agenciji sarađuje sa klijentima kojima pruža marketing usluge, ali drži i edukacije onima koji sami žele da vode svoje društvene mreže i tako komuniciraju sa potencijalnim kupcima.

„Prvi nivo edukacije je da se upoznaju sa mogućnostima koje imaju kroz internet komunikaciju, da se upoznaju sa osnovnim alatima. Dakle, upoznaju se sa benefitima koje Internet i društvene mreže pružaju, ali na tom nivou još uvek ne mogu sami da vode svoje društvene mreže ukoliko pre edukacije nisu stekli neko znanje. Drugi nivo edukacije osposobljava polaznike da sami vode svoje mreže. Tada zapravo dobiju alate sa kojima mogu da manevrišu. Treći nivo je sticanje dovoljno znanja i veština da ponude svoje marketinške usluge drugima, da vode mreže i marketing kampanje za klijenta“, kaže Arsenin.

Lidija je držala i besplatne treninge za oglašavanje na društvenim mrežama u okviru projekata kluba za preduzetnice „Biznis na štiklama“. Prateći društvene mreže „Biznis na štiklama“ moguće je saznati kada se ovi treninzi održavaju.

U razgovoru za naš portal ova preduzetnica dala je nekoliko saveta drugim preduzetnicama kako da iskoriste društvene mreže naglašavajući da preduzetnice treba pre svega da shvate da su im Insagram i Facebook jeftini, a profitabilni kanali komunikacije.

KRATAK VODIČ ZA MARKETING NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

  • FOTOGRAFIJA MORA DA BUDE NAJBOLJA MOGUĆA

Obično većina pratilaca na društvenim mrežama prvo primeti fotografiju i ako im se oan dopadne, odlučuju da li će pogledati ostatak objave. Stoga i Lidija kao svoje prvo pravilo i savet za preduzetnice ističe kvalitetne fotografije. To znači da su one visoke rezolucije, usnimljenje po pravilima važnim za fotografisanje i da su dobro ukomponovane, odnosno da okruženje objekta koji fotografišete bude takvo „da vam ide u prilog“. Na primer, ako fotografišete krofnice koje prodajete, oko njih ne bi trebalo da bude masna šerpa i nešto prljavo, osim ako to nije fora kojom biste zapravo zainteresovali pratioce. Na primer, ako biste slikali tako sa „haosom u kuhinji“, onda biste mogli da pokažete proces kako nastaju vaše krofnice.

  • OPIS ISPOD FOTOGRAFIJE

Mnogo dilema ima i u vezi sa opisom koji prati fotografiju. Lidija kaže da on pre svega treba da bude gramatički ispravan kako ne biste ostavljali utisak neobrazovanosti, nemarnosti… Kakav opis treba staviti, koje dužine, zavisi od toga kome se obraćate. Treba dobro da poznajete svoju ciljnu grupu: koji su im problemi, šta ih raduje, šta ih zasmejava i spram toga kreirati opise. Na primer, ako se obraćate ženama sa decom koje treba da naruče vaše krofnice, na primer, Lidija kaže da već u prvoj rečenici treba napraviti „udicu“ za koju će se zalepiti. „Nisi loša majka ako detetu naručiš krofnice jer nisi stigla da ih napraviš“ – ovo je gađanje problema. Zatim, Lidija kaže da ne morate odmah obrazlagati tu prvu rečenicu, nego obrazloženje odložite za pred kraj opisa kako bi se pratilac što duže zadržao na vašoj objavi.

Da li će opis biti dug ili kratak zavisi od toga koga „gađate“. Ako su to žene srednjih godina, verovatnije je da će njih pogoditi emotivniji i duži postovi. Mlađa publika, tinejdžeri nikako ne čitaju duge opise. Njima treba praviti kratke i dinamične objave u kojima dominira grafika. Nešto što mogu da gledaju, a ne da čitaju, savetuje Lidija.

  • HEŠTEGOVI

Kada je reč o heštegovima koji dolaze nakon opisa, ne treba koristiti heštegove kojih ima jako puno na Instagramu. Na primer, u slučaju krofnica, ne treba forsirati hešteg „donut“ jer taj hešteg se pojavljuje nekoliko miliona puta i male su šanse da će vas neko naći putem njega. Treba da koristite manje „niše“ koje su karakteristične za vaš posao i da tako povećate mogućnost da neko, pretragom putem heštega, doće baš do vas.

  • JEDNA OBJAVA = JEDNA CILJNA GRUPA

U jednoj objavi, obraćajte se samo jednoj ciljnoj grupi. Moguće je da je vaš proizvod namenjen za više ciljnih grupa, ali objave kreirajte posebno za svaku. Na primer, krofnice mogu biti za mame koje prave dečje rođendane, a mogu biti i za tinejdžere, devojke koje prave devojačke večeri ili žele da ih poklone momku. Ali objave treba da se razlikuju u zavisnosti od toga kome se obraćate.

KOJE TRADICIONALNE MEDIJE KORISTITI?

Da li kombinovati tradicipnalne i digitalne medije. Da, ali je važno koje. Ako je reč o flajerima, Lidija upozorava da nam je svima poznata situacija kako se građani ponašaju kada dobiju flajer – zgužvaju ga i bace. A vi ste bacili pare. Ali, ako je taj flajer savršeno izdizajniran, ima neku „foru“ takvu da primalac flajera ne može da ga ispusti iz ruke, onda je i flajer pogodan.

Radio? Lokalni radio za vaš mali biznis može biti pogodan, ali u terminima odalska na posao i vraćanja sa posla. Tada ga građani slušaju u autu.

Televizija? „Gostovanje na televiziji -da, reklama- ne.“ Lidija savetuje PR gostovanje na televiziji u kom ćete kroz zanimljivu priču o vašem proizvodu provući reklamu. Dakle, ne treba direktno hvaliti vaš posao, nego provući kroz zanimljivu priču koju će gledalac zapamtiti.

0 komentar
0

Slični članci

Ova web stanica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavićemo da ste dobro s tim, ali možete odustati ako želite. Prihvatam Pročitajte više